INVESTIGADORES DOUTORADOS

Marta Carneiro

Breve apresentação e áreas de investigação

Doutorada em Direito pela Faculdade de Direito da Universidade de Copenhaga, onde desenvolveu o projeto de investigação “Constructing Intersectionality in EU Anti-Discrimination Law” e lecionou na área do Contencioso Europeu. É atualmente investigadora de pós-doutoramento no CEDIS, na área do Direito Antidiscriminação. É review editor do European Journal of Social Security.

Áreas de investigação: Direito Antidiscriminação; Life Course Theory.

Short bio and research areas

Marta holds a PhD in Law from the Faculty of Law of the University of Copenhagen, where she developed the research project “Constructing Intersectionality in EU Anti-Discrimination Law” and taught in the area of EU Litigation Practice. Marta is currently a post-doctoral researcher at CEDIS, in the area of Antidiscrimination Law, and review editor of the European Journal of Social Security.

Research areas: Antidiscrimination Law; Life Course Theory.

foto_Marta Carneiro